For some reason, I gotta do medical check-up. This is not the first check ups i went to. Pernah je masa nak masuk degree dan master dulu. Tapi tak pernah pulak teringat yang kena ambil darah. And tak pernah jugak seumur hidup ni pergi menderma darah. Huhu. So, tadi pergi IMU Specialist Clinic for medical check up. And tetiba kena ambik darah. Takut wooo! Nurse kata vein dah senang nampak, obvious dah tp xdapat2 gak cucuk. Pastu nurse tu kata vein tu lari so susah nak amek darah. Tapi last2 dapat jugak. Huhu. So, tak la sakit sangat rupanya ambik darah ni. :P
August 15, 2011
Saya baru sedar darah saya tak pernah diambil
June 29, 2011
Moving to the new work station
Been tiring these 2 days packing and moving to a new work station. Same level but relocated at a new room. Academic Program Development has a new work station yaww!
We are basically rebuilding our unit. New place, reorganizing our stuff and documents, restructuring the job scope. Yeah, when i leave this place, the new personnel should remember me being the one contract staff who help the manager setting up the unit. Haha. Kidding! :p
In the picture, the ITS guys helping shifting my manager's computer from the previous office to our new place. Thank you, korang!
June 27, 2011
Layan Monday blues kat balai polis
Monday blues kat office pagi tadi jadi tak berapa nak blues when I got a call from my manager telling she's involved with an accident with a motorcycle. She told me that the guy yang langgar her car, means she's innocent. But she, being herself, brought the guy to the hospital, paid for the registration fee sekali. Haishh. Btw, here I am, accompanying her at the police station to make a report. And she didn't even have the motor registration no. Boleh x? Isk3. We sms-ed the guy's friend for the reg no, he gave. Then he asked my manager to not make the report because he doesn't have the road tax. Now who's to blame?
May 20, 2011
Si hensem Hadief kecederaan
Tengah sibuk kat sana sini pasal #asidsplasher atau penyimbah asid, tetiba dapat tau anak buah kesayangan sorang tu melecur tangan kena air panas. Adehhh~ ape lah budak hensem sorang tu. Macam2 hal pulak..
Malam semalam ayah dia mms gambar. Sayu pulak tengok, so balik kerja tadi ajak mak pegi tengok Hadief kat rumah nenek dia. Bawak Nurin sekali. Tak padan luka kat tangan tu... Ligat dia. Tapi berhati2 gak nak main dgn dia, takut terkupas teruk dan berdarah lagi teruk.
Semoga cepat2 baik Hadief.
Kesimpulannya, kena asid kat tepi jalan ke, kena air panas kat rumah ke, kemalangan boleh berlaku di mana2 bila2 masa. So berhati2 lah dan ingatlah orang tersayang.
May 18, 2011
Yong Tau Fu, Kampung Pandan
Tadi mata merah balik, lepas beberapa minggu dah baik. Mata merah dan pedih, and I became a bit scared so took out the lenses. Asked cousin Along to send me back to take my glasses. I couldn't drive home after working hour without neither lens or glasses, could i? On our way back to Bukit Jalil, we drop off at the Kampung Pandan famous yong tau fu. Kedai yong tau fu tu dah ada kat situ since like forever kot. At least I grew up makan kat situ. Balik sekolah agama Al-Watan singgah situ. Kalau org Kampung Pandan x tau kedai ni, jangan mengaku org Kg.Pandan la ye. :p




